22.11.09

Quina barbaritat!

Aquesta tarda he rebut un correu d'aquells que es reenvien d'uns als altres, convertint-se en una cadena interminable. Ja l'havia rebut feva dies i vaig buscar informació al respecte. No era una cosa seriosa.

Avui però en parlo perquè aquest correu està dirigit a 17 persones, les adreces de les quals estan a la vista de tots ja que s'han posat al A:, però el pitjor de tot és que en el cos del missatge apareixen 1000 adreces (sense exagerar, que he perdut el meu temps per comptar-les) d'altra gent!

Una barbaritat!!! Tothom fa servir el correu electrònic, Internet, les xarxes socials, però quins coneixements en tenim? Quin desastre!!!

Moltes vegades quan rebo un hoax aviso a la persona que me l'ha enviat. Més que res perquè a la pròxima ho tingui en compte i no reenvii el correu de bones a primeres. I sovint, quant rebo correus massius en els que es veuen les adreces també aviso. La gent deu pensar que sóc una pesada i una estúpida, però penso que cal dir-ho.

En aquest cas d'avui moltes de les adreces són d'adolescents. Als coles i als instituts això s'hauria d'ensenyar! Caldria tocar la netiquette de tant en tant!

Recordem! En el correu electrònic:

A: s'envia el correu a totes les adreces. Tothom veu totes les adreces a qui s'ha enviat el correu.
CC: s'envia una còpia del correu. Tothom veu totes les adreces a qui s'ha enviat el correu, sigui mitjançant la A o la CC
CCO: s'envia el correu a totes les adreces que s'hi posen, però ningú pot veure a qui s'ha enviat.

Si hem de reenviar un correu, deixem el contingut estrictament necessari en el cos del missatge. Hem d'eliminar adreces i publicitat!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

A mi alguna vegada m'ha passat que he enviat el mailing informatiu de la feina amb les adreces exposades sense voler i quan m'he adonat he enviat un missatge a la llista demanant disculpes... De vegades un va massa ràpid i fot la pota.... :(((

La lectora corrent ha dit...

De vegades m'han enviat correus des de centres oficials en què es veien totes les adreces de la gent a qui ho enviaven.

Jo també perdo el temps explicant-los com ho han de fer (el CCo) i dient a qui m'envia un "hoax" que vagi en compte amb aquest tipus de missatges. I també deuen pensar que sóc una pesada.

OLGA ha dit...

Una cosa es posar la pota una vegada i l'altre és esbombar les adreces dins el cos del missatge. No és cap el mateix!

Alf ha dit...

Hem de formalitzar el "Col·lectiu De Gent Que Es Pren La Molèstia De Tornar El Mail Explicant Què És Un Hoax". Abans fins i tot tenia un correu prefabricat per no perdre tant de temps, però el vaig esborrar perquè em feia sentir molt borde!