18.6.07

Concurs de videos d'1 minut

Fa uns anys, bastants anys, quan vaig començar el GMMD, vaig aprendre a fer anar un editor de video: el premiere. En aquella época vaig tenir de fer un video explicant la meua vida. M'ho vaig passar bé, però el fet de tenir de passar de VHS a l'ordinador era molt feixuc, i la veritat és que mai més ho he fet. Bé, si, una vegada. Volia fer el muntatge de la sortida que vam fer amb tota la família amb la diligència per la serra de Castelltallat, però el premiere em va fer una mala jugada i no se'm va guardar bé el projecte. Total que ho vaig perdre tot.

Ara, havent avançat molt les càmares de video i sent més fàcil la captura, n'he fet un parell per presentar-los a un concurs de videos d'1 minut que han organitzat uns companys de feina.

Un és sobre el telecentre, ja que ho fem, que sigui útil! i l'altre és un passe de diapositives, tipus denúncia. El primer l'he muntat amb l'iMovie, en el MAC del Telecentre, el segon amb el Premiere desde windows. Vaig buscar alguna eina per fer-ho des d'Ubuntu, però la veritat és que no me'n vaig sortir a l'hora d'instal·lar algo decent.



1 comentari:

Francesc ha dit...

Hola Olga,

Si busques un bon programa per a muntar DVDs en GNU/Linux, crec que et recomanaria el ManDVD. Està disponible directament als dipòsits de programari de la distribució i realment fa molt bona pinta.

Llàstima que amb els ordinadors (un AMD K6/2 i un portàtil Pentium 4) que tinc en aquests moments a casa no em puc plantejar treballar en coses de multimèdia. En breu me n'he de comprar un de nou.

Una cordial salutació,

Francesc Dorca