12.4.10

El futur de les nostres cases

Arran d'una pràctica de la UOC de l'Assignatura Fonaments i evolució del multimèdia em plantejo com serà el nostre futur. La tecnologia cada dia forma més part de la nostra vida: en el món laboral, en el món de l'oci, en el terreny més personal, etc. Actualment el que fem servir més són pantalles. Les televisions, els ordinadors, els portàtils, els notebooks, els telèfons, les agendes electròniques, els porters automàtics... Fem servir la pantalla per treballar, per comunicar-nos, per comprar, per treure diners del banc, per saber quina avaria té el cotxe, per saber quin camí agafar... Passem d'una pantalla a una altra contínuament...

Suposo que això amb el temps canviarà. Les pantalles s'aniran difuminant i les interfícies canviaran de suport.

Sigui com sigui m'agrada imaginar-m'ho i m'agradaria tenir una casa domotitzada del tot, però sempre amb el fi de tenir més temps lliure per jo, i no precisament per poder jugar a videojocs o passar-me hores mirant continguts digitals.

Aquest matí mateix, desprès d'una nit plujosa, m'he aixecat per obrir els porticons (en el futur s'hauran d'obrir sols) i m'he tornat a posar el llit per poder observar una bona estona el moviment de les bromes deixant entreveure la silueta dels arbres i la muntanya, tot en un blanc i negre suau, com si fos una aquarel·la viva.

Un parell de coses que he trobat per la xarxa:
  • Una vida domòtica : Molt bonic però l'assumpte feina no està massa ben definit.
  • Una casa domòtica: