13.6.11

Ciutadania 4.0

Els que ens movem per Internet cada dia sabem que hi ha aplicacions que serveixen per compartir. Sovint quan tenim dubtes preguntem a fòrums, via xat a algun conegut, o busquem en llocs especialitats. Tampoc són poques les vegades que pengem explicacions de com hem fet algo per recordar-ho quan la memòria falli o per si hi ha algú que busca el mateix i ho troba.

Bé, doncs, crec que va ser ahir, que per la radio, vaig sentir el Genís Roca parlant d'una plataforma per al desenvolupament d'iniciatives ciutadanes, que es diu Ciutadania 4.0. Així d'entrada el nom sembla algo complicat però no... si us ho mireu veureu que hi ha coses molt interessants.

He vist per exemple que hi ha el Couchsurfing, servei d'hospitalitat gratuït a nivell mundial els membres del qual utilitzen la pàgina web bé per cercar allotjament i també per a oferir ells mateixos allotjament a altres viatgers o per a organitzar encontres, com per exemple: ensenyar la ciutat a un foraster.

3 comentaris:

Madieta ha dit...

Si t'interessa, t'ho recomano molt efusivament. Jo sóc couchsurfer. De fet ara mateixa tinc un parell de surfers a casa :) És una experiència molt i molt interessant. De moment només l'he provat allotjant gent, aquest estiu la provaré des de la banda de l'allotjat :) Molt recomanable!

OLGA ha dit...

Fa pocs dies m'hi vaig apuntar. Ho trobo molt interessant, i de fet per aquest estiu crec que m'anirà perfecte! Ja m'he apuntat a diversos grups ;) Ara t'hi buscaré!

Madieta ha dit...

http://www.couchsurfing.org/people/madieta/ :)