29.9.09

Les veus del Pamano

Diumenge a la tarda vam anar a veure una de les tres sessions especials que van fer a Sort d'aquesta minisèrie rodada en gran part al Pallars. Ens feia gràcia perquè hi sortien amics, gent i llocs coneguts.

El cine estava ple de gom a gom. Molta gent i de totes les edats. Fa goig veure el cine d'aquesta manera!

Tot i ser dos parts d'1.30 hores cada una ho vam aguantar tots molt bé. Trobo que no es fa gens pesada i està prou ben feta. Hi vaig trobar una pega, però: els actors que figuren que són pallaresos no parlen en pallarès... Parlen el mateix català normatiu que els altres actors, i en canvi els extres més petits, els nens que diuen algo, sí que ho fan en pallarès... A mitja part ho vam comentar i em van dir que ja quan filmaven ho van estar discutint però que era algo molt difícil de fer... o sigui que des d'un bon començament va quedar descartat.

A part d'això, en general em va agradar. És una mica crua, però segur que reflecteix part del que passava en aquella época. Va haver-hi algunes escenes que em van impressionar molt. Una d'elles va ser veure els nens que van a l'escola de Sort cantant el Cara el Sol, amb la mà aixecada... Pobrets, quines coses de tenir d'aprendre! I l'escena que em va impressionar més de totes va ser... aquesta no l'explico.