1.11.07

Brother 2070N


Quan vam tornar de les vacances d'estiu la impressora de casa, una epson d'injecció de tinta de les sencilles, havia deixat de funcionar. No sé si es va enyorar o què, però el fet és que ja no va fer res més.

Vaig estar mirant, preguntant... Volia algo que no s'espatllés tant, que fós ràpid, silenciós i sobre tot que fós compatible amb Linux, i ja posats fàcil d'instal·lar en l'Ubuntu.

A la llista de correu d'Ubuntucat em van recomanar la Brother 2070N. És una impressora laser blanc i negre, bastant petita, silenciosa i no massa cara. Té una característica que em va agradar des d'un bon principi, i és que té una tarja de xarxa integrada, i es pot fer servir en xarxa.

La vaig comprar a Pepecuco.

La instal·lació via USB és super sencilla. No cal fer res. Enxufar-la i prou.
La instal·lació en xarxa en Linux és una mica més complicada. No hi ha manual en paper, però a la pàgina de Brother si que hi ha els drivers i una FAQ que ajuda molt. Fins avui havia conseguit que funcionés en l'ordinador de l'Aleix (dapper) i en el meu (feisty i ara gutsy), i avui ho he aconseguit en el dels nens (edubuntu feisty).

M'agradaria poder posar els passos que s'ha de seguir per fer-ne la instal·lació, però ho he provat tantes vegades, que sóc incapaç de fer un llistat clar. I ara no penso desinstal·lar-la d'algun lloc per tornar-ho a provar!